جلسه شورای سراسری سويدن نهضت فراگير تدوير يافت
مشعل مشعل

به تأييد از فيصله ها و تصاميم همایش وسيع نیروهای ملی،د موکرات وترقی خواه افغانستان که در شهر کابل به تاریخ اول نوامبر سال روان با میز بانی نهضت فراگیر دموکراسی وتر قی افغانستان ، براه انداخته شد ،جلسه گزارشدهي سالانه شورای سراسری سويدن نهضت فراگير روزشنبه 1 دسامبر در شهراستکهلم داير گرديد.

در اين جلسه که افزون بر اعضای نهضت فراگير از شهرهای مختلف آن کشور،تعدادی از مهمانان اشتراک ورزيده بودند،با سخنان کوتاه و خوش آمديد از جانب رفيق هدايت حبيب آغاز گرديده و پس از آنکه کار جلسه رسماً آغاز يافت،اجندأی کار آن پيشنهاد گرديد که به اتفاق آرأ مورد تصويب قرار گرفت.

سپس رفيق فرين محسنيان رييس شورای سراسری سويدن نهضت فراگير گزارش اساسي جلسه پيرامون کار يک ساله شورا را ايراد نموده،در آغاز پيرامون يازدهمين سالگرد درگذشت زنده ياد ببرک کارمل و نخستين سال نبود رفيق محمودبريالي وکارنامه های ماندگار و نقش سترگ آنها در جنبش ترقي خواهانه کشورما ياددهاني نموده و از اشتراک کننده گان جلسه خواست تا به خاطر ادای احترام به روان پاک اين دو خدمت گزار صديق ميهن و فرزندان مبارز و پرافتخار افغانستان به پا خاسته و يک دقيقه سکوت اختيار نمايند.

پس از آن رفيق فرين در رابطه به اهميت تاريخي همايش سترگ نيروهای ملي،دموکرات و ترقي خواه کشورما صحبت نموده و پشتيباني کامل اعضای نهضت فراگير را در کشور سويدن با فيصله های آن ابراز داشت و روی کارهای انجام يافته و نقاط ضعيف کار در شورای سراسری سويدن نهضت فراگير مکث نمود .

متعاقبأ رفقا هريک حسين محسني،عزيزگوارا،بشيرصميم،رحمت رحماني،نسيم سحر و انجنيرنورضيا فرين پيرامون گزارش اساسي صحبت نموده و بر جهات مختلف آن تماس گرفتند.

همچنان رفيق دکترموسي آتش عضو شورای مرکزی نهضت آينده و محترم رحمت الله حسن يکي از چهره های سرشناس اجتماعي در رابطه به اهميت همايش کابل سخنراني نموده و تاييد و همبسته گي کامل شانرا از آن ابراز داشتند.

رفيق آتش بر وحدت نيروهای چپ و دموکراتيک تماس گرفته و گفت که با آنکه خيمه های ما جدا است،اما دلهای ما يکي است و از همينرو بايد در راه تحقق آن تلاش کرد ،از همينرو همايش کابل و ابتکار نهضت نه تنها مورد استقبال و پشتيباني نيروهای ترقي خواه مي باشد،بلکه بايد کارهای عملي در جهت نزديک شدن آنها انجام داد و از هيچ نوع کوشش در اين راه دريغ نورزيد.او همچنان دررابطه به شخصيت های پراز افتخار سياسي دوران ما رفقا ببرک کارمل و محمودبريالي سخن گفته و خاطرات شخصي خود را که به سالهای دور بر مي گردد،بازگو نموده و روان پاک آنها را شاد خواست.

پس از آن رفيق فرين دوباره رشته سخن را بدست گرفته و به پرسش های مطرح شده رفقا پاسخ ارائه داشت .

بعداً هيأت رهبری شورای سويدن استعفا داده و کميسيون  مؤقت انتخاباتي به کار خود آغاز نمود  که در نتيجه رأی گيری سری و مستقيم رفقا

      1- هدايت حبيب به حيث رييس شورای کشوری سويدن نهضت فراگير

2-   رحمت حسن معاون و مسوول تشکيلات سراسری کشوری نهضت فراگير

3-   نورضيا فرين مسوول اموراجتماعي و کار با زنان سراسری کشوری نهضت فراگير

4-   بری مسوول امور مالي شورای سراسری نهضت فراگير

5-   حسين محسني مسوول امور تفاهم شورای سراسری نهضت فراگير

6-   راسخ مسوول بخش تبليغ و فرهنگ شورای سراسری نهضت فراگير

را به عضويت هيأت رهبری شورای سويدن نهضت فراگيربرگزيدند .

سپس رفيق داؤد رزميار عضو هيأت رييسه شورای اروپايي نهضت فراگير سخنراني نموده و پيرامون همايش وسيع کابل صحبت مبسوط انجام داده و وظايف اعضای نهضت فراگير را در قبال آن برجسته ساخت.

رفيق رزميار ضمن آنکه از اعضای هيأت رهبری پيشين شورای سراسری و شخص رفيق فرين سپاس و امتنان نموده و برای هيأت رهبری جديد آرزوی موفقيت در پيشبرد امورمحوله نموده و پيروزی آنها را شادباش گفت .

در پايان رفيق هدايت حبيب رييس شورای سراسری سويدن نهضت فراگير از اعتماد اعضای جلسه سپاس و امتنان نموده و به نماينده گي از هيأت رهبری جديد تعهد سپرد که با تمام نيرو و توان در راه تحقق اهداف والا و انساني نهضت فراگير و در راه برآورده شدن فيصله های همايش وسيع نیروهای ملی،د موکرات وترقی خواه افغانستان جدوجهد وطنپرستانه انجام خواهد داد.

 

 


December 2nd, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها